1. Hou je het kort 2. Verkoop niet maar informeer 3. Vertel een verhaal 4. Hou rekening met mobiele gebruikers 5. Eenduidigheid zorgt voor herkenning 6. Meet, meet en leer Hou je het kort Wij – van animatiestudio Emations – vinden, onderstreept door talloze onderzoeken, dat de ideale lengte van een uitleganimatie ongeveer 80…
‘Zolang er maar beweging is’ 7 jaar animatiestudio Emations
Zo’n zeven jaar geleden had Matthijs Panhuis – oprichter van animatiestudio Emations – genoeg van het ontwikkelen van huisstijlen. Hij besloot bedrijven letterlijk in beweging te brengen en richtte zich op het ontwikkelen van uitleganimaties. Met succes. Sinds haar oprichting weten gerenommeerde bedrijven als McDonald’s, ABN AMRO, ING en Vattenfall Emations regelmatig te vinden voor…
10 Animatie video stijlen die we zien in 2020 Van Augmented Reality tot kinetische typografie
De eerste animatie is alweer een eeuw geleden gemaakt. Door digitale ontwikkelingen heeft deze videotechnologie sindsdien een enorme vlucht genomen. Zeker de laatste jaren. Volgens IT-gigant Cisco Systems wordt er dit jaar per seconde al bijna 1 miljoen minuten aan video verorberd. Het animatie aanbod wordt dan ook steeds groter. Met dank aan een streaming video…
Hoe kies je het juiste animatiebedrijf? 7 tips om de juiste partner te vinden
Stel, er vindt een verandering plaats binnen de organisatie en de nieuwe werkwijze vraagt om begrip van medewerkers. Of een nieuwe dienst staat in de steigers en de online uitrol voor de deur. De raad van bestuur heeft een innovatief beleidsstuk geschreven, maar een goede vertaling naar de kernboodschap ontbreekt… Uit ervaring weten we dat…
4 belangrijke redenen voor krachtige communicatie via infographics WO II gevangen in onderzoek, beeld en tekst
Onze animatiestudio Emations maakt ze al jaren: Infographics. Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken uit de communicatiewereld: populaire, geïllustreerde afbeeldingen – creatief voorzien van summiere tekst en cijfers – die informatie op een begrijpelijke, visueel en tekstueel aantrekkelijke wijze toegankelijk maken. Dat dit communicatiemiddel meer dan volwassen is geworden, bewijst het onlangs verschenen…
Het verschil tussen 2D animatie en 3D animatie Over historie, technologische ontwikkelingen en de beste animatiefilm ooit gemaakt
De eerste animatiefilm is meer dan een eeuw geleden gemaakt. Door technologische ontwikkelingen heeft animatie sindsdien een enorme vlucht genomen. We nemen je graag mee op een historische reis. En leggen de verschillen tussen 2D animatie en 3D animatie uit. Wat is volgens kenners de beste animatiefilm ooit gemaakt? We laten je kennis maken met…
Waarom bedrijfsanimatie zo gewild is En hoe maak je een goede bedrijfsanimatie
Animatie is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Of het nu bedrijfsanimatie voor een social media campagne betreft of bedrijfsvideo voor een corporate story. Een bedrijfsanimatie rondom een verandertraject of de lancering van een nieuwe dienst. Video en animatie hebben een vaste plek verworven in de middelen mix van iedere communicatieprofessional. En dat is niet…
Wie is u? Gebruik je ‘u’ of ‘je’ in een uitleganimatie?
We stoeien er bij animatiestudio Emations al jaren mee: wordt de kijker van onze uitleg animaties aangesproken met ‘u’ of met ‘je’? En hoewel we de discussie steeds opnieuw voeren, zijn we er zelf al lang uit. Onze voorkeur gaat sterk uit naar ‘je’. En wel om een drietal belangrijke redenen. Het gebruik van…
De kracht van Animatie Video op Instagram
Instagram is hét platform voor visuele content. Per dag worden om en nabij de 100 miljoen foto’s, illustraties en video’s gedeeld. Niet zo gek dus dat 25 miljoen bedrijven een account hebben op Instagram. Wij geven je 8 redenen waarom Instagram een belangrijke plaats in neemt binnen hun marketingstrategie en hoe animatie video daarin een…
Hoe maak je een goede infographic? Lees het geheim van de smid
Bij Emations Animatiestudio hebben we in de loop der jaren heel wat infographics ontwikkeld. Dit voor uiteenlopende opdrachtgevers. In dit blog delen we graag het geheim van de goede infographic smid met je. . Waarom een infographic laten maken? Wist je dat mensen 80% onthouden van wat ze zien? 20% van wat ze lezen en…
Animatie is een onmisbaar onderdeel in je merkidentiteit
Een goede merkidentiteit zorgt ervoor dat je doelgroep je herkent en weet waar je voor staat. Het vertegenwoordigt je eigenschappen, waarden, doelen, visie en cultuur. Daarover gaat dit animatie blog. Wat is het DNA van jouw organisatie? In het ideale geval is het imago van je merk identiek aan de identiteit van je merk. Immers,…
A long story short: corporate story animatie
Mensen van vandaag lijken uitgelezen. Zeker online. Ze willen het liefst zo snel mogelijk tot de kern van het verhaal komen. Neem het verhaal achter een merk. ‘Waar staat je merk eigenlijk voor? Leg het me uit in korte tijd.’ Dat kan. Met een corporate story animatie: het uitgelezen middel om de geschiedenis van je…
Wat is een goede video marketing strategie? Hoe maak je met animatie video je doelgroep tot klant.
Zoals je ongetwijfeld weet is video ‘here to stay’. In 2019 is 80% van het internetverkeer video gerelateerd. Zulke cijfers spreken voor zich. Video en animatie zijn dan ook niet meer weg te denken uit een goed marketing jaarplan. In dit blog vertellen we je graag alles over een goede video marketing strategie. Een animatie…
Nieuwe donorwet schreeuwt om een uitleg animatie Overheidscommunicatie
Het ging niet zonder slag of stoot maar Tweede Kamerlid Pia Dijkstra (D66) wist ‘m er doorheen te krijgen: de nieuwe donorwet. Deze wet – die het grote tekort aan orgaandonoren moet opheffen – gaat pas in 2020 in, maar leidde meteen al tot een hoop reuring en onduidelijkheid. Want dit ‘ja-tenzij systeem’ – houdt…
Wat is een goede lengte voor een uitleganimatie?
Een uitleganimatie is een zeer effectieve manier om je product, dienst of interne communicatie programma te communiceren. Maar was is een goede lengte? Daar gaat dit blog over. Een goede uitleganimatie beschrijft wat je organisatie te bieden heeft en kaart een probleem aan waar de kijker zich in herkent. Wat maakt een goede uitleganimatie? De…
10 redenen waarom een animatie onmisbaar is voor bedrijven
Een uitleganimatie zijn razend populair. En dat is niet zo gek. Een uitleganimatie is een geweldige tool om je product, dienst of organisatieverandering in korte tijd uit te leggen. In dit blog geven we je 10 redenen waarom je vandaag nog een uitleganimatie moet laten maken. Daarmee is zo’n animatie video een perfecte tool voor online marketing. Want met animatie kun je doelgroepgericht…
Nieuwe trend in marketingland: korte animatie
In 2018 zal voor het eerst meer geld worden besteed aan online marketing dan geijkte reclame via radio en TV. Wist je dat van het totale budget een kleine 20% naar video gaat? En dat is niet zo gek. Want animatie video wordt binnenkort onze belangrijkste manier van online informatie consumptie. Met video kun je doelgroepgericht je boodschap communiceren,…