BlueAssist is een eenvoudig en sympathiek initiatief om mensen die lastig begrijpen en lastig begrepen worden verder te helpen. Via een blauwe kaart – of app op hun smartphone – kunnen ze medeburgers eenvoudige vragen stellen. BlueAssist startte in Nederland, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, als proef in de gemeenten Barneveld en Ede.
De 2d animatie is gemaakt in opdracht van Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Het script van de 2D animatie Blue Assist
BlueAssist: Iedereen heeft wel eens een vraag maar niet iedereen komt even goed uit z’n woorden. Aan sommige mensen kun je dat zien. Aan andere mensen niet. Voor al deze mensen is er BlueAssist. Een simpel en sympathiek initiatief om ze verder te helpen. Letterlijk. Hoe werkt het? Mensen die lastig begrijpen of lastig begrepen worden, vragen de hulp van medeburgers via een blauwe kaart of een app voor de smartphone. Vragen als: ‘Op welk perron stopt de trein naar Ede?’ Of: ’Kunt u mij vertellen waar buslijn 1 vertrekt?’ Een simpele hulpvraag met een al even simpel antwoord. Hij hoeft alleen maar gesteld en beantwoord te worden. Meer niet. Zo makkelijk is het om vooruit geholpen te worden. En om iemand vooruit te helpen. Verder te brengen. Doe mee met BlueAssist en help mensen verder! Kijk op de website: www.blueassist.nl BlueAssist Vanzelfsprekend!
Wij ontwikkelden de animatie. De abri-campagne en losse communicatie middelen als posters en flyers.
Wil je meer weten over ons animatiebedrijf? Neem dan even contact op.