.
Over het project:
McDonald’s introduceert met een landelijke tv- en online campagne de McWrap Pulled Pork.
De vraag:
Ontwikkel een commercial animatie ondersteunend aan de tv-commercial. De animatie wordt gecommuniceerd op een online platform en maakt onderdeel uit van de social media campagne.
Waarin zit de overtuiging:
Pulled Pork: al jaren bekend van de Foodfestivals, maar nu ook bij McDonald’s
Doelgroep:
McDonald’s is voor iedereen. Met extra aandacht voor Food festival liefhebbers.
Illustratie- en animatie stijl:
Pulled Pork is afkomstig uit het zuiden van de Verenigde Staten, hierop werd de verhaallijn gebaseerd. De cowboys lijken op hoofdpersonen uit de tv-commercial. Zodoende creëerden we eenheid met een knipoog. Vriendelijk, laagdrempelig en een beetje stoer. Daarnaast componeerden wij de muziek. Lees hier meer over animatie in de retail.
Het Script:
Nieuw bij McDonald’s: de McWrap Pulled Pork! Pulled Pork onstond rond 1900 in het zuiden van de Verenigde Staten. In Amerika is het dus al jaren populair. Het is heerlijk gemarineerd vlees dat in ieder geval acht uur heeft gegaard. Daardoor is het zó mals dat je het gemakkelijk uit elkaar trekt. Vandaar de naam: Pulled Pork. Het vlees wordt bereid met het lekkerste deel van het varken: de schouder. Je kende Pulled Pork misschien al van de food festivals. En nu dus ook verkrijgbaar bij McDonald’s in een smakelijke wrap!
Heel Nederland dus aan de Slow Food, maar dan …..uhm, snel! Smakelijk eten!